Privire de ansamblu

Elevii înscriși în cadrul British International School of Timisoara vor studia materiile prevăzute în curriculumul britanic într-un mediu internațional. Misiunea noastră este aceea de a oferi elevilor un curriculum academic robust, echilibrat, stimulant și flexibil, menit să le pună la dispoziție o paletă largă de oportunități prin care să își poată explora și dezvolta abilitățile, competențele și deprinderile, care să îi ajute să obțină calificările recunoscute la nivel internațional, acordate de comisiile de examinare din cadrul Cambridge Assessment International Education și International Baccalaureate.

Calitatea sistemului britanic de învățământ se distinge la nivel mondial, aceasta fiind recunoscută și respectată pe plan internațional. Sistemul britanic de învățământ se remarcă prin atenția și importanța acordate dezvoltării personalității complete a copilului. Dezvoltarea academică este importantă însă nu este suficientă. Copiii trebuie să își dezvolte potențialul de a explora și descoperi universul înconjurător, de a gândi independent, de a socializa, de a se dezvolta fizic prin sport și educație fizică dar și de a acumula experiență în ceea ce privește asumarea responsabilității.

Stagiu

Grupa clasei
Varsta împlinită în septembrie 2020

Curriculum

Ciclul primar

Clasa pregătitoare

Clasa pregătitoare (elevi cu vârsta de 4 ani)

Curriculumul Național din Anglia – elaborat și monitorizat de Ministerul Educației din Anglia (DFE), optimizat cu elemente preluate din Cambridge Assessment International Education, pentru disciplinele Matematică și Limba engleză.

În plus, elevii vor studia limba română.

Stagiul 1

Clasa 1 ( elevi cu vârsta de 5 ani)

Clasa 2 ( elevi cu vârsta de 6 ani)

Stagiul 2

Clasa 3 ( elevi cu vârsta de 7 ani)

Clasa 4 ( elevi cu vârsta de 8 ani)

Clasa 5 ( elevi cu vârsta de 9 ani)

Clasa 6 ( elevi cu vârsta de 10 ani)

Ciclul Secundar

Stagiul 3

Clasa 7 ( elevi cu vârsta de 11 ani)

Curriculumul Național din Anglia pentru toate disciplinele, cu excepția: limbii engleze, matematicii și științelor exacte care se vor baza pe curriculumul Cambridge Assessment International.

În plus, elevii vor studia limba română.

Clasa 8 ( elevi cu vârsta de 12 ani)

Clasa 9 ( elevi cu vârsta de 13 ani)

Stagiul 4

Clasa 10 ( elevi cu vârsta de 14 ani)

Este disponibil examenul de acordare a Certificatului General Internațional pentru Ciclul Secundar (IGCSE) prescris de Cambridge Assessment International Education, pentru toate disciplinele disponibile, cu excepția PSHEE și limba română.

Clasa 11 ( elevi cu vârsta de 15 ani)

Stagiul 5

Clasa 12 ( elevi cu vârsta de 16 ani)

Diploma de Bacalaureat Internațional sau Diploma aferentă programului de orientare vocațională – emise de comisia de examinare pentru Bacalaureatul Internațional.

Clasa 13 ( elevi cu vârsta de 17 ani)

Reception Stage (4 ani)

ÎNVĂȚĂM ȘI DESCOPERIM PRIN JOC

Clasa pregătitoare stabilește standardele pe care o instituție de învățământ care oferă un curriculum de sorginte britanică trebuie să le întrunească pentru a se asigura că elevii învață, se dezvoltă armonios într-un mediu sigur și sănătos. Aceasta oferă copiilor o paletă vastă de cunoștințe și deprinderi care asigură fundația corectă pentru o evoluție viitoare optimă de-a lungul anilor de școală și în viață.

Cele șapte domenii de învățare și dezvoltare în cadrul Stagiului Clasei Pregătitoare 

  • Dezvoltarea comunicării și limbajului implică acordarea oportunităților de a experimenta un mediu bogat în ceea ce privește limbajul; de a le dezvolta încrederea în sine dar și competența de a se exprima; și de a vorbi și asculta în diverse situații.
  • Dezvoltarea fizică implică acordarea oportunităților ca tinerii elevi să fie activi și interactivi; și să își dezvolte capacitatea de coordonare, control și mișcare. Copiii trebuie de asemenea să fie ajutați să înțeleagă importanța activității fizice și să poată face alegeri corecte în ceea ce privește alimentația.
  • Dezvoltarea personală, socială și emoțională implică sprijinirea copiilor să își dezvolte o atitudine pozitivă față de sine și față de alții; să construiască relații pozitive și să dezvolte respectul față de cei din jur; să își dezvolte abilitățile sociale și să învețe cum să își poată gestiona sentimentele; să înțeleagă sensul unui comportament adecvat în cadrul grupului; și să aibă încredere in propriile abilități.
  • Dezvoltarea lingvistică implică încurajarea copiilor să combine sunete și litere și să înceapă să citească și să scrie. Copiilor trebuie să li se asigure accesul la o paletă amplă de materiale literare (cărți, poezii și alte materiale scrise) pentru a le stârni interesul.
  • Matematică implică oferirea oportunităților de a-și dezvolta și perfecționa abilitățile de numărare, înțelegere și utilizare a numerelor, de efectuare a operațiilor aritmetice simple (probleme simple implicând operații de adunare și scădere); și să descrie forme, spații și unități de măsură.
  • Înțelegerea lumii implică îndrumarea copiilor în a înțelege propria lume fizică și comunitatea în care trăiesc prin posibilitățile de explorare, observare și aflare de informare despre oameni, locuri, tehnologie și mediul înconjurător.
  • Arte expresive și design implică acordarea posibilității de a explora și de a se juca cu o paletă largă de medii și materiale dar și încurajarea și asigurarea oportunității de a-și împărtăși propriile gânduri, idei și sentimente printr-o varietate de activități care implică artele, muzica, dansul, mișcarea, jocul de rol, design-ul și tehnologia.

Exemplu al tematicilor studiate în cursul anului:

  • Despre mine

  • In grădină

  • La fermă

  • Vremea și anotimpurile

  • Persoanele care ne vin în ajutor

  • Familia mea

  • Alimente și băuturi

  • La grădina zoologică

  • Transportul și călătoriile

  • Corpul nostru

Aceste teme sunt dezvoltate pe parcursul anului în cadrul unor proiecte și activități, incluzând toate cele șapte domenii amintite mai sus.

În plus, elevii vor începe să citească pe baza schemei Oxford Reading tree și își vor îmbunătăți gradual vocabularul și abilitățile de citire.

Legat de partea de aritmetică, elevii își vor îmbunătăți competențele de bază: numărarea, recunoașterea numerelor.

Clasele 1 și 2 (elevi cu vârsta între 5 și 6 ani) – Stagiul 1

EXPLORAREA ȘI ÎNVĂȚAREA PRINCIPIILOR DE BAZĂ ALE CURRICULUMULUI

Stagiul 1 (Clasa 1 și Clasa 2) constă din următoarele discipline:

  • Două discipline de baza: Matematică și Limba engleză
  • Componenta trans-curriculară care combină: Științe exacte, Geografie, Istorie, Teatru și Arte
  • Discipline de specialitate: Informatică, Arte, Educație muzicală, Educație fizică și Limba română 

Încurajăm copiii să preia controlul propriei educații și dezvoltări încă de la vârste fragede. Dorim ca aceștia să fie mândri de propriile realizări și totodată să adopte o abordare independentă și sigură față de școală. Se acordă o atenție deosebită dezvoltării sociale și emoționale a tuturor copiilor.

Abordarea trans-curriculară adoptată în cadrul școlii noastre va asigura o metodă sigură prin care elevii vor putea utiliza cunoștințele dobândite într-un anumit context ca bază de cunoaștere pentru alte contexte în cadrul și în afara școlii. Va spori motivația elevilor privind învățătura și nivelul de implicare al acestora.

Stagiul 1 (Clasele 1 și 2) / 8.30 – 16.00 (Luni – Vineri)

Clasele 3, 4, 5 și 6 (elevi cu vârsta între 7 – 10 ani) – Stagiul 2

DEZVOLTAREA COMUNICĂRII ȘI DE ABILITĂȚI APLICATIVE

Aprofundarea componentelor curriculumului și extinderea învățării asupra unor domenii specifice

Stagiul 2 (Clasele 3 – 6) cuprinde următoarele discipline:

  • Două discipline de baza: Matematică și Limba engleză
  • Componenta trans-curriculară care combină: Științe exacte, Geografie, Istorie, Teatru și Arte
  • Discipline de specialitate: Informatică, Arte, Educație muzicală, Educație fizică, Limbi moderne (Franceză, Germană sau Spaniolă) și Limba română 

Se preconizează un nivel sporit de autonomie pe măsură ce elevii promovează în Stagiul 2, stagiu unde sunt încurajați gradual să accepte noi niveluri de responsabilitate și să demonstreze abilități de leadership. Predarea materiilor devine mult mai explicită în special în ceea ce privește disciplinele de baza, ca de pildă limba engleză, matematica, științele și informatica. În momentul promovării în Clasa 6, elevii sunt pregătiți pentru o abordare orientată spre disciplină, conform abordării specifice ciclului gimnazial.

Abordarea trans-curriculară adoptată în cadrul școlii noastre va asigura o metodă sigură prin care elevii vor putea utiliza cunoștințele dobândite într-un anumit context ca bază de cunoaștere pentru alte contexte în cadrul și în afara școlii. Va spori motivația elevilor privind învățătura și nivelul de implicare al acestora.

Stagiul 2 (Clasa 3 – Clasa 6) / 8.30 – 16.00 (Luni - Vineri)

Clasele 7, 8 și 9 (elevi cu vârsta între 11, 12 și 13 ani) – Stagiul 3

GÂNDIRE CRITICĂ, ANALIZĂ ȘI DEZBATERE. EXPRIMAREA OPȚIUNILOR

Lucrul în vederea atingerii excelenței academice, descoperirea și dezvoltarea competențelor și pasiunilor

Programul academic pentru Stagiul 3 – Ciclul gimnazial se bazează pe Curriculumul Național din Anglia pentru toate disciplinele cu excepția limbii române. Scoala va folosi programul Cambridge Assessment International Education pentru următoarele discipline: limba engleză, matematică și științe. Acest program mai este cunoscut și ca programul Cambridge pentru ciclul gimnazial (Cambridge Lower Secondary) și oferă puntea perfectă spre Stagiul 4 (clasele 10 si 11) și programul academic numit International General Certificate of Secondary Education (IGCSE) oferit de Cambridge.

Scopul curriculumului Stagiului 3 este acela de a oferi elevilor o paletă largă de experiențe și oportunități care le vor permite să își descopere și să își perfecționeze abilitățile și pasiunile și de asemenea care le vor asigura o bază robustă pentru următorul program IGCSE de doi ani, program care va începe din clasa 10.

In Stagiul 3, lecțiile vor fi predate de profesori specializați iar toți elevii vor studia același curriculum cu excepția limbilor străine, unde aceștia vor putea alege între limbile franceză, germană sau spaniolă. In plus, curriculumul va fi îmbogățit cu alte câteva activități extra-curriculare care se vor organiza pe parcursul anului școlar.

Stagiul 3 (Clasele 7, 8 și 9) / 8.30 – 16.00 (Luni - Vineri)

Clasele 10 și 11 (elevi cu vârsta între 14 – 16 ani) – Stagiul 4

GÂNDIRE CRITICĂ, ANALIZĂ ȘI DEZBATERE. EXPRIMAREA OPȚIUNILOR

Lucrul în vederea atingerii excelenței academice, elaborarea și exprimarea alegerilor informate

Programul academic pentru Stagiul 4 se bazează pe curriculumul Cambridge Assessment International Education pentru Stagiul 4, pentru toate disciplinele cu excepția limbii române. Până la finele Clasei 11 (vârsta de 16 ani), elevii vor susține examenele de obținere a certificatului general recunoscut la nivel internațional pentru ciclul gimnazial (IGCSE) la toate disciplinele (cu excepția limbii române). IGCSE este echivalentul calificării obținute de elevii care studiază în școlile din Anglia, la același stagiu.

In Clasele 10 și 11 se studiază trei discipline obligatorii (limba engleză, matematica și științele exacte) și patru discipline opționale care pot fi alese din următoarele: informatică, istorie, geografie, economie, business, limba franceză, limba germană, limba spaniolă, limba română, muzică, arte și teatru. PSHEE și educația fizică, discipline care se regăsesc de asemenea în orar, sunt obligatorii pentru toți elevii, însă nu sunt discipline care să impună susținerea de examene.

Stagiul 4 (Clasele 10 și 11) / 8.30 – 16.00 (Luni - Vineri)

Clasele 12 și 13 (elevi cu vârsta între 17 – 18 ani) – Stagiul 5

ALEGERI ȘI AMBIȚII / PREGĂTIREA CARIEREI

Predare personalizată în funcție de competențe, aptitudini și pasiuni pentru pregătirea pentru frecventarea învățământului superior

BIST isi propune sa devina centru de examinare International Baccalaureate. Programul academic pentru Stagiul 5 (Clasele 12 și 13) se va baza pe curriculumul aferent Bacalaureatului Internațional. Elevii care finalizează programul IGCSE și care promovează cu cel puțin șase calificative A* până la C (trei calificative trebuie să fie A* / A) sunt eligibili pentru a începe Programul aferent Diplomei IB, în clasa 12. Elevii care nu întrunesc criteriile impuse vor avea opțiunea de a-și îmbunătăți portofoliul IGCSE prin reluarea examenelor IGCSE sau pot începe un Program de orientare in carieră asociat programului IB.

Diploma IB acordată la data absolvirii de BIST va permite elevilor să se înscrie la orice universități din lume, inclusiv din România.

Tehnologie

Copiii generației noastre dezvoltă abilități în zona tehnologiei informatiei mai repede decât mulți adulți. Lumea IT prin varietaea elementelor care o reprezinta, a devenit o parte integrantă a vieții noastre de zi cu zi și a adus o mulțime de beneficii și provocări in special în zona educației. Având acces la tehnologie în sala de clasă, elevii au oportunitatea de a dezvolta diferite moduri de a învăța și abilități diverse. Profesorii folosesc tehnologia pentru a implemeta modalități creative si stimulante prin care sprijină procesul de învățare. Folosita corespunzător cu îndrumarea profesorului ca mijloc de a susține progresul și învatarea, tehnologia poate face din experiența de predare și învățare o activitate mai atractiva si distractivă.

La BIST tehnologia informatiei va face parte din curriculum și va fi utilizata pentru a sprijini procesul de învățare. Intentionam sa implementam resurse IT de cea mai bună calitate (laptop-uri, tablete, table interactive, etc) pentru a oferi studenților oportunități variate de a învăța și a dezvolta abilități, dar și pentru a-i sprijini pe cei care doresc să studieze informatica la nivel avansat și, eventual, să-și construiască o carieră în lumea IT. În plus, intenționăm să oferim diferite cluburi (robotică, web-design, etc.) care să arate copiilor modul în care tehnologia poate fi utilizata în diferite industrii și ne poate ajuta să construim un viitor mai bun pentru lumea noastră.

PSHEE Programme (personal development)

Programul ”Educație personală, socială, de sănătate și economică” (PSHEE) asigură baza vitală pentru dezvoltarea personală a elevilor în demersurile acestora de pregătire pentru viața de adult. Curriculumul PSHEE respectă cadrul DFE care le permite elevilor să își dezvolte abilitățile, să își consolideze cunoștințele și să înțeleagă mai aprofundat aspecte din următoarele domenii:

  • Dezvoltarea încrederii și responsabilității și utilizarea profitabilă a propriilor competențe
  • Dezvoltarea unui stil de viață sănătos și mai sigur
  • Dezvoltarea unor relații propice și respectarea diferențelor dintre oameni

Scopul educației PHSEE este acela de a pune la dispoziția elevilor:

  • Cunoștințe exacte și relevante
  • Oportunități de transformare a cunoștințelor în înțelegere
  • Oportunități de a explora, clarifica și contesta, dacă se poate, valorile, atitudinile, convingerile, drepturile și responsabilitățile proprii sau ale celor din jur
  • Abilitățile și strategiile de care au nevoie pentru a duce un stil de viață sănătos, sigur, împlinit, responsabil și echilibrat

Curriculumul PSHE este un program de tip spirală, progresiv, an de an. Programul este organizat în fiecare an în ciclurile primar și gimnazial prin intermediul unei ore săptămânale care figurează în orar. Cu toate acestea, componentele educației și abordării PSHEE sunt incluse și în alte lecții și sunt predate atunci când acest lucru este necesar.

PSHEE înseamnă învățarea competențelor pentru viață

Curriculum Invizibil (SMSC)

Prin SMSC se înțelege dezvoltarea  spirituală, morală, socială și culturală. O școală internațională cu un curriculum de sorginte britanică va introduce componenta SMSC în programul școlar, în cadrul activităților curriculare și extra-curriculare. Cadrele didactice vor promova dezvoltarea SMSC în cadrul lecțiilor predate iar școala va organiza numeroase programe și activități menite să abordeze acest aspect extrem de important.

Dezvoltarea SMSC este crucială pentru fiecare elev în parte dar și pentru societate ca întreg. Dezvoltarea academică, evoluția și rezultatele bune se pot înregistra doar dacă elevul se simte în siguranță (atât pe plan emoțional cât și fizic) și se dezvoltă armonios la nivel social, moral, cultural și spiritual. BIST consideră că nucleul educației ajută elevii să crească și să se dezvolte ca viitor adulți.

Componenta Spirituală

Explorează credințele și experiențele; respectă convingerile, sentimentele și valorile; dorește să afle mai multe despre sine, despre cei din jur și despre mediul înconjurător; își folosește imaginația și creativitatea; reflectează.

Componenta Morală

Distinge binele de rău; respectă legea; înțelege consecințele; investighează aspectele de ordin moral și etic; oferă opinii pertinente.

Componenta Socială

Folosește o paletă largă de abilități sociale; participă în cadrul comunității locale; apreciază diversitatea opiniilor; se implică, realizează acte de voluntariat și colaborează; soluționează conflicte; rezonează cu valorile internaționale și educaționale

Componenta Culturală

Apreciază influențele culturale; se implică în oportunitățile culturale; înțelege, acceptă, respectă și celebrează diversitatea

Ne angajăm să sprijinim dezvoltarea spirituală, morală, socială
și culturală a copiilor noștri

Arte creative

Artele creative joacă un rol important în dezvoltarea copilului. Încă de la vârste fragede, copiii își exprimă sentimentele și emoțiile mult mai clar prin desene, cântece sau prin interpretarea unui rol dintr-o poveste. Artele, dansul, educația muzicală și teatrul constituie componente vitale ale curriculumului nostru și ca atare dorim să ne asigurăm că toți elevii noștri se implică in mod activ în acest domeniu.

Elevii, personalul și părinții sunt încurajați în mod activ să se implice în activitățile extra-curriculare, în cadrul sesiunilor de ghidare, consiliere, și totodată să își împărtășească experiențele, oricând acest lucru este posibil. Mai jos prezentăm o listă cu posibilele activități care vor fi gradual puse în practică in cadrul programelor școlare.

Program extra-curricular

În cadrul BIST viața va fi mai mult decat curriculumul academic și activitățile din sălile de clasă. Cluburi, evenimente și activități organizate atât în timpul cât și după orele de curs vor oferi elevilor șansa de a-și extinde și îmbogăți interesele, oferind totodată oportunități excelente de dezvoltare personală.

Învățând și deprinzând skilluri noi sau îmbunătățindu-le pe cele existente, elevii formează noi prietenii, uneori chiar și în afara claselor din anul lor de studiu. Lecțiile învățate prin colaborare după orele de curs sunt de neprețuit. Doar experimentând multe activități, își vor putea descoperi adevăratele pasiuni și vor excela în ceea ce iubesc să facă.

Elevii, cadrele didactice și părinții sunt încurajați activ să se implice în activitățile extracuriculare ale școlii, oferind coaching, sfaturi și împărtășind propriile experiențe oriunde va fi posibil. Iată mai jos o listă cu activități posibile care vor fi implementate gradual în programele școlii:

  • Excursii școlare
  • Cluburi de îmbogățire a cunoștințelor
  • Cluburi de tip ”After school”
  • Producții teatrale
  • Evenimente școlare multiculturale
  • Spectacole de talente
  • Concursuri de public speaking
  • Dezbateri
  • Competiții sportive
  • Concursuri de muzică, arte și dans
  • Zilele carierei
  • Speakeri invitați
  • Revista școlii
  • Consiliul școlii
  • Zile tematice
  • Case și jocuri pe case
  • Ziua sportului
  • Ansambluri școlare
  • Un corp perfect
  • Trupa de muzică a școlii
  • Corul școlii
  • Proiecte de caritate
  • Experiență profesională
ro_RO
en_GB ro_RO